vrijdag 10 november 2017

Stoere armband voor hem



Vandaag  een stoer  mannensieraad.
Ik maak een grote kraal van zilverklei die ik in een lederen armband verwerk.

Aan de slag!
Tussen twee
ArtClay Plastic Strips van 1,5 mm rol ik 10 gram zilverklei uit in de vorm van een vierkant.
Met een textuurmatje met printplaat- textuur maak ik een afdruk in de klei.
Met de middelste vierkante uitsteker van Makin’s Clay steek een vierkante vorm uit.
Dit vierkantje plaats ik om een rietje heen.
Het vierkantje is iets te groot waardoor ik een overlap klei heb.
Dit teveel aan klei snijd ik weg zodat de uiteinde van de klei, met een beetje spuitpasta , mooi op elkaar aansluiten.


Op de “lasnaad” breng ik nog een beetje spuitpasta aan en met een vochtig penseel laat ik de samengevoegde delen mooi in elkaar overlopen.

De kraal komt later aan een lederen gevlochten koord van 5,5 mm.
Hiervoor is het rietje van 5 mm te smal, rekening houdend met de krimp van de zilverklei.
Om dit op te lossen knip ik meerdere rietjes in de lengte door en plaats deze over elkaar totdat ik de gewenste dikte heb. In totaal plaats ik 6 rietjes over elkaar.



De kraal  laat ik drogen in huishoudoven op 70 graden.
Wanneer de kraal droog is verwijder ik voorzichtig het rietje.
Met een stukje Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof, schuur ik de uiteinden van de kraal glad.
De klei die ik over heb gehouden van de kraal rol ik uit tussen twee ArtClay Plastic Strips van 1 mm.
Uit deze strip snijd ik twee strips van ongeveer 3 mm breed.
Met een beetje water en een penseel plak ik de strips aan beide zijkanten van de kraal.
Wanneer de kraal helemaal droog is bak ik de kraal af op 820 graden.
Na het afbakken en afkoelen heb ik de kraal gepolijst met een polijstborstel en schuurpads van grof tot zeer fijn.
Met zwavellever heb ik de kraal zilver gezwart. Daarna heb ik met een schuurpad het zwart zoveel mogelijk weggehaald. Hierdoor komt de textuur  uiting. Ik laat de kraal mat.








Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Ellen zei

Stoer, gaaf, leuk!!!

Anneke Wijers zei

Oh, dat is mooi!!!

Aartje zei

Stoer sieraad Yusti, mooi!
Groeten, Aartje