woensdag 17 augustus 2016

Happy Birthday!




Goede morgen allemaal!

In mijn vorige blogbericht heb ik jullie een kaart laten zien helemaal gemaakt met behulp van de TODO. Ook deze keer heb ik een kaart voor jullie waarbij de TODO gebruikt is. Het is een scrapkaart geworden, waarbij de TODO gebruikt is voor de accenten. Ik heb nl. de vlaggetjes, bladeren, vlinders en tekst voorzien van een folielaagje. Dit geeft n.m.m. de kaart iets feestelijks.


 Op bovenstaande foto kun je prachtig de weerspiegeling van de zon in de blaadjes en de vlinders zien. En op onderstaande foto juist op de vlaggetjeslijn.


Werkwijze:
Als eerste heb ik op een A6 velletje glad cardstock (hoe gladder het cardstock hoe beter de folie hecht) groen folie gelegd en deze door de TODO gehaald (nadat ik eerst de machine op temperatuur heb laten komen). Uit dit A6 velletje heb ik vervolgens de tekst (een goodie van Tattered Lace), de vlaggetjeslijn, de blaadjes en de vlindertjes gestanst..... het was even puzzelen om het allemaal uit hetzelfde velletje te krijgen :).
Nu laat ik de machine afkoelen om straks te kunnen stansen.
De kaart heb ik als volgt opgebouwd:
Ik ben begonnen met een vel cardstock van PapiColor te snijden op 14,5 x 29 cm en deze te rillen op 14,5 cm. Uit een paperpad van Authentique heb ik met behulp van de TODO een aantal rechthoeken gestanst (MFT) en deze willekeurig op de basiskaart geplakt. Op bovenstaande foto kunnen jullie nog net zien dat de binnenkant ook bekleed is met designpapier. Als de voorkant van de kaart nl. wat aan de zware kant is (qua gewicht) dan bekleed ik de binnenkant ook voor het tegengewicht; anders wil de kaart nog wel eens topzwaar worden.
Ondertussen heb ik een afbeelding ingekleurd met kleurpotloden van Faber Castell en deze afbeelding vervolgens ook door de TODO gehaald met dezelfde MFT stans als waar het designpapier mee gedaan is. Daarna heb ik de afbeelding op de basiskaart geplakt.
Als laatste heb ik de uitgestanste elementen met wat bloemetjes (eigen voorraad) op de kaart geplakt en klaar is de kaart.


Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Authentique Adventure 6x6 Inch Paperpad - ADV009
Faber Castell Polychromos blik à 120 stuks - FC110011
My Favorite Things Die-namics Double Stitched Rectangle STAX - MFT737
PapiColor Karton A4 Caramel - 26
Tattered Lace Floral Layers Leaves 3 - ETL117
Tattered Lace Butterflies - ACD407
Taylored Expressions Party Banner Cutting Plate - TE217
TODO Multi Funcional Crafting Machine - 16931
TODO Pack of 6 Summer Foils - 18180

Denken jullie nog aan onze lopende challenge?
Het thema is alles mag!
Vergeet niet minimaal 1 artikel uit het assortiment van Craftlines te gebruiken.


Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

leuk en lief kaartje
grtjs,martina
x

Anoniem zei

Superleuk kaartje!!!
Creatieve groetjes, Gaby

!neke zei

Heel mooi en thanks voor de uitleg !

groeten Ineke

Joke zei

Leuke, vlotte meidekaarten zijn dit geworden Angela.

Aartje zei

Hij is super geworden Angela, prachtig gekleurd!
groeten, Aartje