zondag 7 augustus 2016

Echo Park Hip Hip Hooray

Hallo allemaal,

Echo Park bracht onlangs een hele leuke nieuwe lijn uit onder de naam Party Time. Deze lijn bevat naast mooi designpapier, bijpassend cardstock, embossingfolders, stencils en dies ook een hele leuke stempelset met bijpassende stansen.

Deze set heet Hip Hip Hooray en bevat o.a. een aantal leuke tekst stempels en daarnaast ballonnen, kaarsje, slingers en taart.

Ik was gelijk enthousiast over deze set hoewel ik daarvoor wel enorm uit mijn comfortzone moest omdat deze set natuurlijk een andere stijl vraagt dan ik normaal maak. Ik maakte 2 kaarten.

Voor mijn eerste kaart besloot ik het kaarsje, de tekststempel "Blow out the candles" en de tekststempel "birthday" te gebruiken.


Ik ben begonnen met 2 correspondentiekaartjes. In 1 van deze kaartjes stanste ik met een Aurelie stans een vierkant. Ik legde de 2 correspondentiekaartjes weer op elkaar en tekende lichtjes met een potlood het vierkant af zodat ik precies wist waar de kaarsjes moesten komen.
De kaarsjes stempelde ik in diverse kleuren inkt en stanste ik vervolgens uit met de bijbehorende stans. Je ziet dat je de vlammetjes prima in een andere kleur kunt stempelen. (dit deed ik in 1 handeling, dus het kaarsje in een kleurtje en gelijk met een klein inktpadje het vlammetje geel beinkt).

Boven het vierkant op stempelde ik de tekst "Blow out the candles" En met dezelfde inktkleur stempelde ik ook het woord Birthday op een los stukje cardstock. Deze sneed ik eveneens uit met de bij behorende stans.
Ik heb alles met foam tape opgeplakt. Op deze manier krijgt de kaart net wat meer diepte. Ik gebruikte daavoor wel 2 diktes: de kaarsjes zijn net iets minder hoog geplakt als de voorkant van de kaart. Zo vallen ze toch binnen het vierkant. Het geheel plakte ik op blauw cardstock van Aurelie (Kalos collectie)

Mijn tweede kaart heb je al bij de challenge van deze maand kunnen zien, In dit geval begon ik met wit cardstock van 15 x 13,5 cm. Hierop het designpapier van Carta Bella "It's a celebration" Dit is al een ouder blokje, maar past er goed bij. Ik sneed 2 stroken papier (van 2 en 2,5 cm breed) en knipte hier een driehoekje uit.
Ik sneed daarnaast een stukje designpapier van 6,5 x 9 cm. Op een correspondentiekaartje stempelde ik met groene inkt de leuke tekststempel en de ballonnen. De ballonnen stansde ik vervolgens uit met de bijbehorende stans.
Zowel de tekst als de ballonnen plakte ik verhoogd op.

Het fijne van deze set stansen is dat ze "open" zijn. Je kunt dus goed zien of je stempel netjes in het midden ligt. Dat maakt het dat je er dus makkelijk mee kunt werken.

Ik ben heel enthousiast over deze set. Want naast het feit dat je er dus makkelijk CAS kaarten mee kunt maken, kun je de afzonderlijke tekststempels ook heel goed gebruiken op een kaart in combinatie met een (ingekleurd) plaatje.

Hier nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Echo Park Hip Hip Hooray Clear Stamps PT108047
Echo Park Hip Hip Hooray Designer Dies PT108046
Aurelie Square Nesting Snij en Embossingmal AUCD1009
Carta Bella It's a Celebration 6 x 6 paperpad CB IC24015
Aurelie Kalos Collectie A$ AUKC1007

Ik ben heel benieuwd of ik er in geslaagd ben om op een hele andere manier kaarten te maken. Dus ik vind het erg leuk als je een reactie achter wil laten. En heb je leuke tips of een kritische opmerking, dat mag natuurlijk ook.

Fijne dag!

Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Joke zei

Ha die zus, leuk hoor twee van die toch wel verschillende kaarten uit één zo'n set. Prima zo op deze manier een CAS kaartje maken al blijf ik zelf de toch wat drukkere kaarten mooier vinden geloof ik. Maar goed daar houd ook weer niet iedereen van dus is het leuk om verschillende kaarten op voorraad te hebben liggen.
Groetjes Joke

Ellen zei

Supergave kaartjes!

Trusien zei

Mooi Aartje!

Wenda zei

Ze zijn weer super geworden Aartje,

Hugs Wenda