zondag 28 augustus 2016

Combinatie van Groovi met TODO!



Goede morgen allemaal!

Jawel.... ook vandaag weer een kaart waarbij de TODO gebruikt is. Deze keer heb ik het gecombineerd met het Groovi systeem en is er deze kaart uitgerold:


Ik ben als volgt te werk gegaan:
Allereerst heb ik de TODO op temperatuur laten komen alvorens de 'Flower Foil Press Die' met blauwe hotfoil en perkament door de machine te halen. En wat blijkt.... ook op perkament hecht de hotfoil perfect.
Nu kan de TODO afkoelen om straks de stansen er doorheen te halen.

Daarna heb ik de Groovi platen gepakt (Groovi basisplaat en de plaat met de cirkels), heb het perkament met het blauw aan de onderkant (je ziet nu een grijze bloem) bevestigd op de Goovibasisplaat (de bloemen heb ik zo geschoven dat het hart van de kleine bloem ongeveer op het centrum van de cirkels ligt). Vervolgens ben ik de cirkels gaan overtrekken; échter alleen daar waar geen afbeelding van de bloemen was.
Daarna heb ik een vel wit cardstock gepakt en gesneden op 14,5 x 29 cm en deze gerild op 14,5 cm.
Vervolgens één van de middelste circle-dies van X-cut gepakt, deze in het midden van het cardstock gelegd en door de (inmiddels afgekoelde) TODO gehaald.
Nu was het een kwestie van de perkamentcirkels gelijk te laten vallen met de cirkel in het cardstock en het perkament aan de linker binnenkant van de kaart vastplakken. Om het allemaal een beetje netjes weg te werken heb ik er daarna lichtblauwe cardstock achtergeplakt.


Nu was het een kwestie van de perkamentcirkels gelijk te laten vallen met de cirkel in het cardstock en het perkament aan de linker binnenkant van de kaart vastplakken. Om het allemaal een beetje netjes weg te werken heb ik er daarna lichtblauwe cardstock achtergeplakt.
Uit het 'negatief' van de bloem heb ik de 4 hoeken en de tekst gestanst daarmee de kaart afgewerkt.


Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Cardstock A4 - AUKC1001
Elizabeth Craft Design Corners 1 - 1124
Groovi Plate Mate Alphabet - GRO-MA-40002-07
Groovi Plate Circle Nested - GRO-PA-40051-03
Pergamano Perkamentpapier 150gr A4 - 61406
TODO Multi Functional Crafting Machine - 16931
TODO Hot Foil Press Rose Blossom - 17856
TODO Pack of 6 Summer Foils - 18180
Xcut Nesting Dies Circle - XCU 503416

Dit keer met een erg makkelijk thema: alles mag!
Vergeet niet minimaal 1 artikel uit het assortiment van Craftlines te gebruiken om in de prijzen te vallen.


Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Aartje zei

Wow, Angela wat een chique effect geeft dit, prachtig!
Groeten, Aartje

Anoniem zei

Heel mooi!!!
Creatieve groetjes, Gaby

KarinsArtScrap zei

apart mooiiii
Gr Karin

Ellen zei

Knap gemaakt!