woensdag 3 augustus 2016

Birthday Wishes!


Goede morgen allemaal!

Trouwe volgers van ons blog weten inmiddels dat Craftlines een schitterende stans-embos-hotfoil machine in haar assortiment opgenomen heeft. Lydia en Wenda hebben deze wondermachine inmiddels geïntroduceerd en Aartje en ik mochten vorige week woensdag op onze wekelijkse kleur-knutselavond ook met de TODO aan de slag.
TODO heeft een aantal schitterende achtergrondprintplaten voor hot foil.
Eén van deze printplaten heb ik gebruikt voor onderstaande kaart.
Naast de printplaat van TODO heb ik ook gebruik gemaakt van stansen. Bij de juiste afstelling stanst de TODO de stansen niet uit, maar worden de snijlijnen voorzien van een folielaagje (zie tekst en kader van de kaart). Als je echt wilt stansen, gebruik je een andere afstelling (zie vlinders).
In het introductiebericht heeft Lydia al het een en ander uitgelegd over de TODO. Ook heeft ze aangekondigd dat er ook video's over de TODO in de maak zijn en eerdaags beschikbaar komen. In deze video's zullen ongetwijfeld alle mogelijkheden aan bod komen; achtergrond, dé-bossen, embossen en stansen. Deze kaart is een beetje bedoeld als 'teaser'.... :)


De kaart heb ik als volgt opgebouwd:
Ik ben begonnen met het uitsnijden van een strook wit cardstock van 13,5 x 27 cm. Deze heb ik gerild op 13,5 cm. Daarna heb ik de 'TODO-achtergrond' op 12 x12 cm gesneden en gemat op lichtgroen cardstock. Dit heb ik vervolgens schuin op de basiskaart geplakt.
Daarna heb ik de tekst 2 mm buiten de kruisjes kaderrand (MFT) uitgeknipt en gemat op een stuk cardstock wat ook voorzien is van groen hot foil. Dit geheel heb ik weer gemat op lichtgroen cardstock en daarna op de kaart geplakt. Voor de afwerking heb ik vlinders (Tattered Lace) gebruikt. Deze heb ik ook uit het stuk 'hot foil cardstock' gestanst.
Met hot foil heeft de kaart een chique uitstraling vinden jullie ook niet?


Hier nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Cardstock A4 - AUKC1001
TODO Multi Funcional Crafting Machine - 16931
TODO Pack of 6 Summer Foils - 18180
TODO Hot Foil Press Scalloped Print - 17853
First Edition Die Sentiments Traditional - FEDIE024
My Favorite Things DieNamics CrossStitch Rectangle STAX - MFT-652
Tattered Lace Butterflies - ACD407



Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Aartje zei

Wow deze is prachtig Angela. Wat een mooi effecten kun je bereiken met de Todo.
Groeten, Aartje

Lydia Boode zei

gewoonweg prachtig deze kaart.

Hugs

Petra-loves-paper zei

het is gelijk een hele sjieke zeg, zo'n kaart met zoveel glim! groetjes, Petra

Wenda zei

Schitterend is hij weer geworden Angela, super he die TODO.

HUgs Wenda