zondag 24 juli 2016

Kerst in juli

Hallo allemaal,

Genieten jullie ook allemaal van de vakantie? Ik ben inmiddels al zover dat ik me op de kerstkaarten ga richten. Normaal ben ik niet zo vroeg, maar deze mooi rubber stempel van Elizabeth Craft Design vroeg er om.

Mijn DT-collega Lydia heeft onlangs ook al een kaart gemaakt met deze stempel en ik wilde hem in een hele andere stijl gebruiken. Ik koos dus voor een kerstkaart.


De basis is oranje cardstock van 14,5 x 14,5 cm en daarop lichtblauw cardstock van 14x14 cm (beide uit de Kalos collectie van Aurelie)
Hierop het designpapier van Hello Winter (EchoPark) van 13,5 x 13,5 cm. Vervolgens heb ik het designpapier nog 3 stroken gesneden: 6 x 12 cm, 7 x 10,5 cm en 3 x 14 cm.

De stempel (Robin 1 van Elizabeth Craft Design) heb ik uitgesneden met een Aurelie stans. Uit het lichtblauwe carstock heb ik nogmaals een cirkel gesneden maar nu de geschulpte versie zodat deze er mooi onder kan.

De stempel kleurde ik weer in met Faber Castell Polychromos potloden
de gebruikte kleuren zijn:
Bloesem: 154,153,155
Tak: 173, 179
Snavel en poten: 186
Vogel: Borst/Kop 109, 111 - Grijs 232,233,234 -  Staart vleugel 115

De bloemen heb ik uitgesneden met een bloemenstans van Elizabeth Craft. Ik vond deze mooi passen bij de bloesem van de stempel. Het mooie van deze set bloemen is dat er 3 verschillende bloemen in een set zitten en dan ook nog eens in 3 maten. Ik koos voor de middelste en kleinste maat. Ook de hartjes van de bloemen stans je met deze set.

De tekststempel komt van een set stempels van Aurelie en deze stansde ik uit met een kleine stans van Aurelie met een leuk stiksteekje. Als klein detail deed ik in een hoekje nog 2 smalle strookjes lint.

Het is uiteindelijk een kerstkaart geworden in niet zulke gangbare kerstkleuren, ik ben dus ook heel benieuwd hoe jullie hem vinden.

Hieronder vind je de gebruikte materialen nog even op een rijtje



Ik hoop dat ik weer heb kunnen zorgen voor wat inspiratie en vind het erg leuk als je een reactie achter wil laten.
Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig met dat blauw!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Ellen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ellen zei

Ook ik vind de kleur blauw erg mooi. Maakt de kerstkaart niet zo 'gewoon'

Petra-loves-paper zei

mooi gedaan Aartje, alles past zo mooi bij elkaar.